Renault luidt een nieuw tijdperk in met elektrische kleine auto's
Renault onthult de namen en silhouetten van een toekomstige reeks lichte bedrijfsvoertuigen die dit marktsegment opnieuw zullen definiëre radiator apa international pret.

Estafette, Goelette en Trafic: drie sterke namen voor drie persoonlijkheden, onderscheidend en tegelijkertijd complementair met hun gemeenschappelijke DNA!
De drie voertuigen zijn het resultaat van een samenwerking met Flexis, een onafhankelijk bedrijf opgericht door Renault Group, Volvo Group en CMA CGM Group. Deze nieuwe serie volledig elektrische E-Tech-bestelwagens is ontwikkeld om aan alle behoeften van zakelijke klanten te voldoen.
Deze compacte, ruime en aanpasbare busjes zijn gebouwd op het nieuwe skateboardplatform en de SDV-architectuur en maken de weg vrij voor op maat gemaakte oplossingen waarmee klanten de energie- en technologietransitie kunnen navigeren.
Dit nieuwe platform vertegenwoordigt een aanzienlijke vooruitgang in intelligent voertuigontwerp en biedt flexibiliteit, ergonomie en connectiviteit, met vrijwel onbeperkte mogelijkheden voor personalisatie en lagere bedrijfskosten, terwijl tegelijkertijd een hoog niveau van veiligheid en efficiëntie wordt gegarandeerd.
Elk van de drie voertuigen heeft een eigen identiteit en is ontworpen om aan specifieke behoeften te voldoen.
Trafic E-Tech elektrisch: modern en functioneel
Met dit model van de vierde generatie schrijft Trafic een nieuw hoofdstuk in een saga die in 1980 begon. Sinds de lancering zijn er meer dan 2,5 miljoen exemplaren van geproduceerd en de ontwikkeling ervan is uiterst succesvol.
Het model heeft eigentijdse verhoudingen en een one-box-ontwerp voor een strak, dynamisch profiel. De auto heeft een korte overhang aan de voorzijde en een langere wielbasis, waarbij de wielen op de hoeken zijn geplaatst om de binnenruimte te maximaliseren en toch een draaicirkel te behouden die gelijk is aan die van de Renault Clio.
Met een hoogte van minder dan 1,90 meter is er een gemakkelijke toegang tot ondergrondse parkeergarages.
Het algehele uiterlijk weerspiegelt nauwkeurig de nieuwe designelementen van Renault met vloeiende, gestructureerde lijnen.
Aan de voorzijde benadrukt een centraal element de hightech-look van het bad, met een verlichte bovenstrook, waarbij de dagrijverlichting aan de zijkanten het ultramoderne karakter benadrukt. Het logo met achtergrondverlichting in het midden van de band trekt ook de aandacht en weerspiegelt de aandacht voor detail.
In profiel creëert de middenlijn een gevoel van dynamiek, met een subtiel visueel effect dat de indruk van beweging en energie versterkt, zelfs wanneer de auto stilstaat.
De achterzijde wordt gekenmerkt door een hoge carrosserielijn die gelijkloopt met de zijramen, samen met sterk gebogen, asymmetrische scharnierende deuren en een spoiler met deflectoren om de aerodynamica te optimaliseren. De achterlichten krijgen een unieke lichtsignatuur, benadrukt door een 3D-ontwerp dat een onderscheidende en verfijnde toets aan de stijl toevoegt.
Het gevoel van robuustheid wordt versterkt door de bodembescherming in grain black met voor- en achterbumpers en onderste portierbeschermers, waardoor de indruk van robuustheid bij intensief dagelijks gebruik wordt benadrukt.
Goelette E-Tech elektrisch: een functioneel voertuig
De Goelette is een historisch belangrijke lichte bedrijfswagen van Renault en is al 10 jaar op de weg, sinds 1956. Robuust, solide en eenvoudig om te bouwen. Het is een van de populairste bestelwagens voor wagenparkbeheerders of kleine bedrijven met specifieke vereisten.
De elektrische Goelette E-Tech is ontworpen om aan een breed scala aan behoeften te voldoen en is verkrijgbaar in drie uitvoeringen: chassis-cabine, bestelwagen en kiepwagen. Hierdoor is de Goelette E-Tech geschikt voor een breed scala aan transformaties.
De Goelette maakt optimaal gebruik van de flexibele en vindingrijke architectuur die deze nieuwe generatie voertuigen mogelijk maakt. De Goelette is van voren tot aan de B-stijl uitstekend geproportioneerd, net als de elektrische Trafic E-Tech.
De achterzijde heeft geen specifieke uitrusting. Het is ontworpen voor een vrijwel eindeloos scala aan bevestigingen en aangepaste functies, met structurele onderdelen die geschikt zijn voor een busje of andere configuraties die zijn afgestemd op de specifieke vereisten van de gebruiker.
De achterlichten zijn zowel functioneel als elegant en benadrukken het algehele ontwerp van het bad. De Goelette E-tech electric is een functioneel en modern voertuig dat geschikt is voor alle situaties en verkrijgbaar is met of zonder treden.
Estafette E-Tech elektrisch: ontworpen voor de steden van vandaag
De elektrische Estafette E-Tech is een moderne interpretatie van de iconische bestelwagen van Renault uit de jaren 60, afgestemd op de behoeften van moderne stedelijke logistiek.
Tussen 1959 en 1980 droegen meer dan een half miljoen voertuigen de naam Estafette. Deze iconische naam staat symbool voor een licht bedrijfsvoertuig dat al meerdere generaties bestaat.
Het ontwerp is grotendeels geïnspireerd op het conceptmodel Renault Estafette, dat in september 2024 werd gepresenteerd.
Met een lengte van slechts 5,27 m en een breedte van 1,92 m is deze compacte bestelwagen gemakkelijk te besturen in de stad. Met een hoogte van 2,60 m kan een persoon met een lengte van 1,90 m gemakkelijk tussen de cabine en de laadruimte bewegen.
Net als de elektrische Trafic E-Tech is hij uiterst wendbaar, waardoor hij gemakkelijk door smalle straten en dichtbevolkte stedelijke gebieden kan navigeren.
De Estafette E-tech electric is geïnspireerd op het ontwerp van de Trafic E-Tech electric en beschikt over een grote, driedelige panoramische voorruit voor meer zicht, veiligheid en comfort achter het stuur. De moderne voorzijde kenmerkt zich door een opvallende lichtsignatuur: een lichtbalk met perfect uitgelijnde dagrijverlichting, die de hightech-identiteit van de bestelwagen onderstreept. Het Renault-logo voegt een ingetogen, elegante toets toe aan deze harmonieuze eenheid.
De Estafette E-tech electric beschikt over functies die speciaal zijn ontworpen voor zakelijke gebruikers in de stad, zoals een schuifdeur aan de zijkant met een onzichtbare, geïntegreerde rail voor soepel openen.
Dankzij de treden aan beide kanten kunt u gemakkelijker in en uit bad stappen, wat een ergonomisch verantwoord gebruik garandeert.
Aan de achterzijde optimaliseert een eendelige roldeur de laadruimte en een roestvrijstalen opstap benadrukt het robuuste, hightech karakter van de bestelwagen.
De beschermende elementen in korrelig zwart op het boven- en onderlichaam verlagen het lichaam optisch, waardoor een gevoel van moderne stijl en dynamiek ontstaat. Deze zwarte elementen benadrukken bovendien de stevigheid van de carrosserie en bieden de bescherming die nodig is bij intensief gebruik in stedelijke omgevingen.
Deze nieuwe reeks voertuigen wordt geproduceerd in de fabriek in Sandoville, Frankrijk, en komt naar verwachting in 2026 op de markt. De komende maanden worden er meer details bekendgemaakt.
- 2025-02-18 - Volkswagen Karmann Ghia TC 145: de vreemde coupé uit Brazilië
- 2025-02-17 - Aion V – de Chinese auto
- 2025-02-15 - Peugeot brengt 325 pk sterke 4x4 gezins-SUV op de markt
- 2025-02-14 - Duitsers stoppen met het kopen van nieuwe auto's
- 2025-02-13 - 40 jaar sinds de première van Renault, die Ferrari en Porsche bedreigde
- 2025-02-12 - De eerste SUV van Volkswagen werd een halve eeuw geleden gecreëerd
- 2025-02-11 - Is het genoeg om 89 kilometer te rennen?
- 2025-02-08 - De Tomaso Pantera L: de vergeten Italiaans-Amerikaanse V8-legende
- 2025-02-07 - In Europa is 1,8 procent van de auto's elektrisch.
- 2025-02-06 - Renault 21: een sterke echo van de mode uit de jaren 80
